Pro-M (UTM) Edar Petisyen Pemurnian Pilihanraya Kampus (PRK)

Isnin, 28 Disember 2009

Di atas kesedaran untuk mempertahankan ketinggian martabat budaya ilmu Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan demi menjamin suasana demokrasi tulen subur di perbukitan ilmu ini, maka kami mewakili seluruh Mahasiswa yang berdaftar sebagai pelajar Universiti Teknologi Malaysia menuntut 6 atau salah satu daripada perkara berikut dijalankan dan dikuatkuasakan dengan tegas oleh pihak pentadbiran.

1. Menukar nama Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) kepada Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM).
2. Mewujudkan Majlis Pengenalan Calon.
3. Menuntut agar calon dibolehkan untuk menggunakan motto dan cogankata untuk berkempen.
4. Menuntut agar semua calon yang bertanding dalam PRK diberikan kebebasan untuk berkempen di mana-mana tempat.
5. Menggesa agar calon diberikan kebebasan untuk menghasilkan poster sendiri mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh pihak Urusetia Pemilihan MPM.
6. Pengetua kolej tidak boleh terlibat sama sekali dalam urusan Pilihan Raya Kampus (PRK) dengan erti kata lain, mempengaruhi, mengugut, dan menakut-nakutkan mahasiswa.


Lihatlah dunia! Di saat mahasiswa kampus lain celik dan cakna dengan isu mahasiswa, mahasiswa UMT masih terus lena dibuai mimpi di siang hari...selesa berada di “comfort zone” sehingga tidak peduli suasana di kampus sendiri. Wahai sekalian mahasiswa UMT, bangunlah dari mimpi2, sedarlah bahwa PRK bakal menjelmakan diri..sudahkah berfikir pemimpin yang bagaimana mahu diundi..? Adakah yang hanya tahu berjoli, atau membuncitkan poket sendiri, ataupun yang setia membangun suara siswa dan siswi...? Fikir-fikirkan... Kerana apa yang pasti... Jadikanlah suara kita sebagai suara keramat...


- Suara Mahasiswa Suara Keramat -

Pro-M

0 ulasan:

Catat Ulasan