Pro-M adalah Pro-M

Selasa, 6 Oktober 2009
Di sini penulis ingin menyatakan dan memahamkan rakan siswa dan siswi di bumi UMT ni bahawa Pro-M adalah Pro-M. Pro-M adalah Pro-M yang lahir dengan membawa visi dan misi mahasiswa. Dalam erti kata lain, Pro-M adalah suatu ‘entity’ yang mewakili suara mahasiswa. Kami mewakili suara mahasiswa untuk memastikan hak mahasiswa diadili dan kebajikan diperhati dan disantuni.

Pro-M di UMT lahir sebagai nafas baru kepada mahasiswa UMT untuk menggantikan kepimpinan mahasiswa lepas yang dilihat tidak bermaya, lesu, mandum, pasif, tidak menjaga kebajikan , Berbalahan sesama sendiri, bahkan mereka tidak mewakili mahasiswa secara total bahkan banyak dicucuk hidung oleh HEPA.

Penyelesaian kepada permasalahan ini ialah mahasiswa mesti mengangkat pemimpin mahasiswa yang mewakili mereka secara total, yang tidak ada kepentingan untuk mana-mana pihak melainkan untuk memperjuangkan kepentingan mahasiswa semata-mata. Merekalah pemimpin mahasiswa yang kita namakan sebagai Pro-M yang tidak ada kaitan dengan mana-mana pihak termasuk MPP, JKPP, surau, akasia, HEP dsb melainkan kaitannya adalah dengan mahasiswa secara langsung.


Oleh yang demikian, jangan kaitkan Pro-M dengan mana-mana pihak yang telah disebutkan. Mereka dilantik bukan dengan suara mahasiswa tetapi lantikan yang dicatur oleh pihak atasan.

Bagi memastikan perubahan lanskap politik di bumi UMT, mahasiwa mesti berubah, dan berani untuk berubah. Pro-M mesti diberi mandat yang besar untuk memimpin mahasiswa. Kita suara baru, suara mahasiswa, suara keramat.

“Pro-M Bersama Kebangkitan Mahasiswa”

0 ulasan:

Catat Ulasan