PILIHAN RAYA KAMPUS DI SEBALIK TABIR

Jumaat, 2 Oktober 2009
Pernahkah kita terfikir apa bezanya PRK di kampus kita (UMT) dengan kampus lain??? Di universiti kita, hak-hak kita dinafikan telah oleh pihak HEP. Apa buktinya ????

1. PRK di universiti kita telah di catur oleh pihak-pihak Hepa. Hak memilih pimpinan Kampus secara BEBAS telah di "Cabul"

2. "Memandulkan" mahasiswa agar Akur dan taat kepada mereka dengan melatih mahasiswa menjadi dalang-dalang yang menjadi 'anjing' kepada tindakan memperbodohkan mahasiswa-mahasiswa UMT. Mereka ini terdiri daripada kalangan MPP yang ditaja sendiri oleh pihak HEP.

3. MPP yang ada sekarang wujud secara haram kerana mereka tidak mendapat mandat dari majoriti mahasiswa sebaliknya merupakan barua-barua atau alat pihak HEP bagi mengagalkan kebangkitan suara mahasiswa.. ye la... hanya 38 % aja yang turun mengundi.... yang mengundi ...mesti tak sampai 38 % kan.....

4. Mahasiswa di UGUT. Antara penindasan-penindasan pihak HEP kepada mahasiswa di UMT ialah di suapkan dengan pelbagai ugutan kapada pelajar seperti MENAHAN RESULT FINAL EXAM BAGI PELAJAR YANG TIDAK MENGUNDI.

5. TAHAP KESELAMATAN DI KEDIAMAN PELAJAR YANG TERBURUK dan kemuncak daripada keadaan ini berlaku 3 kejadian ROGOL di mengabang.

6. Pihak HEP menanamkan BUDAYA TAKUT BERSUARA di kalangan pelajar sekaligus MENYEKAT PERKEMBANGAN INTELEKTUAL MAHASISWA.

7. Tiada usaha yang serius daripada pihak MPP untuk menghalang GEJALA MAKSIAT DARIPADA BERLELUASA ,menyebabkan pergaulan bebas dikalangan mahasiswa bertambah parah dan menjadikan BUDAYA TIDAK BERMORAL INI SUATU FENOMENA YANG BIASA DILIHAT DI KAWASAN KAMPUS dan ASRAMA…



10 SEBAB MENGAPA UMT TERUS MUNDUR BERBANDING U LAIN

1. “DEMO-KASI” BUKAN DEMOKRASI
2. UNDANG2 BANYAK TAPI TIDAK DIKUATKUASAKAN, SEKADAR HIASAN DAN TEMPELAN
3. MENDAHULUKAN PERKARA2 YANG TAK PERLU
4. PIMPINAN YANG LESU/MANDUM DAN DAYUS
5. TABUNG AMANAH PELAJAR YANG DISALAHGUNAKAN
6. TIADA PROGRAM KE ARAH MENAIKKAN NILAI INTELKETUAL MAHASISIWA
7. HEP YANG PENTINGKAN PERIUK NASI MASING2 BERBANDING KEBAJIKAN PELAJAR
8. YES BOSS !!!
9. MAHASISWA BAGAI KATAK DI DALAM GELAS
10. TNC YANG TIDAK LAYAK MENTADBIR, MENGHALANG MAHASISWA MENYUARAKAN PENDAPAT….

0 ulasan:

Catat Ulasan