UMT-sememangnya U-EMPTY…btl ke….?

Jumaat, 2 Oktober 2009
KEBAJIKAN
PTPTN lambat masuk (susahkan pelajar tahun 2)

MPP x ambik cakna kebajikan pelajar terutamanya pelajar thn 2 yg tpaksa ikat perut . kata je jaga kebajikan, habis tu, budak2 yang dalam masalah PTPTN tu mana kebajikannya?bengang btol aku!!!
(aku mangsa keadaan….argh!!).

“aku ade gak buat servey ngan dak2 hostel, depa pun bengang giler…ish2 pe nak jadi”
Duhai MPP, di mana kamu?pekak badak ke per???


Sekitar asrama....

Mai2 cni...pe hot story kat asrama kiter. Korang tau x?ingat x?satu waktu dulu kite dilanda krisis air.
Pergh...susah beb.kalau sekejap je gua x kisah, ni berhari2...mane pihak2 yg berwajib tuk bawakan problem ni kat pihak atasan ha?

Mpp ke jkpp yang x wat keje ni?
Adoi......pening2.
Banyak huru-hara berlaku....x nampak ke?
Lu pk la sendiri.....

Ha....tau x kes terbaru? Mesti x tau kan....
Pencuri masuk hostel...pe citer 2?banyak x dah aku dengar...
Ade diorang kisah???
Mestilah xder....datang tengok je ader ar.
Bukannya nak pasang grill or ape2 ke lepas tu...
Tiada tanda2 nak mencegah langsung lepas tu..
Come on la…benda gitu pun nak kene ajar ke.

-

Isu ni xder ar baru sangat….korang sedar x yuran u kite mahal dari u len.
Ala...aku tau sume orang alert ngan benda ni, tp wat derk je...aku bukan nak berkira sangat, tapi kite sebagai pelajar kenelah same2 bela nasib....kalau x kite, sape lg beb???
Xkan wonder pet datang membantu....kui3.
AKADEMIK

UMT dipersada dunia….

Hu2….persada dunia??berdasarkan statistic, umt berada di rangking ke 16 drpd 20 di kalangan IPTA. Adakah kedudukan itu menunjukkan ketidakberkualitinya U kita ni? Mari kita sama2 soroti perkara ini. Perkara2 yang dibincangkan ini tidak ada kaitan antara yang hidup atau pun yang mati. Ini berdasarkan pemerhatian peribadi.
Apa yang kita tahu setakat ni, peratus graduan UMT yang mendapat tempat bekerja amat menggembirakan warga UMT. Peratusan yang tinggi yang mana kita berada ditempat kedua dikalangan IPTA.

Kenapa begini pula berlaku? Semestinya kita sendiri dapat fikir apa sebabnya kan?!! BAGUS!! Anda memang bijak. Apa jawapannya..? Lu pikir la sendiri!!
Dari segi kejayaan student plak camane? Maaf la banyak persoalan la plak.. saje nak brainstorm. Pertama, dalam sukan kita agak kehadapan dalam silat olahraga dan taekwando. Tapi tahukah anda kita cemerlang dalam sukan ini tapi, agak malang dalam kekurangan infrastruktur yang kurang baik pada ahli2.

Program kebudayaan juga terlalu diberi perhatian melangkaui program2 lain yang bercirikan akademik. Walhal, dari segi pengisian kedua2 program itu, yang mana satu lebih berinput dan bermanfaat kepada mahasiswa? Tidakkah anda terfikir kita sendiri sedang menyuburkan benih2 hedonisma?

Hai..hedonisma pun tak tahu? Hedonisme tu, gejala gilakan hiburan yang melampau. Sebelum korang sumer diserang oleh virus ni, better cegah! Nanti tak pasal2 kena format.

Jom kita terjah ke bahagian tenaga pensyarah pula. Macam mana nak kata ye bila pensyarah yang layak dapat title prof madya tak mendapat kelulusan tnc semata-mata kerana agenda tersembunyi pihak tertentu yang tak nak bayar gaji lbh.melampau-lampau…menafikan hak orang lain.lg teruk bila pensyarah yang berpengalaman ditukarkan @ bersara, pengganti mereka terdiri daripada pensyarah2 muda yang baru setahun jagung mengajar serta belum cukup pengalaman.

0 ulasan:

Catat Ulasan